Elementy zawieszenia pneumatycznegoElementy zawieszenia pneumatycznego
Elementy zawieszenia pneumatycznego Zalety zawieszenia pneumatycznego
Zastosowanie zawieszenia pneumatycznego
Dbaj o sprawność zawieszenia pneumatycznego
Importer : AEROPIK
Model :
Original part number : V20-71-0003
  Dostępny
15.38 €
Producer : Arnott
Model :
Original part number : K-4079
  Dostępny
357.73 €
Importer : AEROPIK
Model : BMW
Original part number : 61368373700
  Dostępny
24.60 €
Importer : AEROPIK
Model :
  Dostępny
0.00 €
Importer : AEROPIK
Model :
Original part number : A 221 320 04 38
  Dostępny
70.73 €
Importer : AEROPIK
Model :
Original part number : A2213207913
  Dostępny
74.83 €
Importer : AEROPIK
Model : Audi
Original part number : 4Z7616007A
  Dostępny
35.88 €
Importer : AEROPIK
Model :
Original part number : 4Z7616012
  Dostępny
33.83 €
49.20 €
Producer : Arnott
Model :
Original part number : K-3114
  Dostępny
244.98 €
Producer : Arnott
Model :
Original part number : K-3115
  Na żądanie
244.98 €
Producer : Arnott
Model :
Original part number : K-2635
  Dostępny
99.43 €

Najbardziej poszukiwane marki

Zawieszenie pneumatyczne

Zawieszenie pneumatyczne

Zawieszenie pneumatyczne to element połączony z powietrzem, który zastępuje tak zwane zawieszenie kolumny MacPhersona. Zawieszenie pneumatyczne daje ogromną przewagę, zwiększając komfort jazdy i utrzymując stały prześwit niezależnie od obciążenia samochodu. Zawieszenie pneumatyczne umożliwia jazdę w górę lub w dół. Układ sterowania zawieszeniem pneumatycznym składa się z:

-Wysokowydajny Sprężarka zawieszenia pneumatycznego, który zasila cały system

-Zawór z zaworami elektromagnetycznymi, który odpowiada za doprowadzenie powietrza w odpowiednim czasie do każdej z czterech poduszek powietrznych

- Czujniki wysokości, które mierzą co sekundę i określają wymaganą dokładną wysokość zawieszenia pneumatycznego, aby samochód był idealnie wypoziomowany.

-Poduszki Zawieszenie pneumatyczne - kulki gumowe/balony wypełnione sprężonym powietrzem

-Jednostka elektroniczna, która dba o cały układ zawieszenia pneumatycznego, kiedy i jak pracować

 

 

ZALETY ZAWIESZENIA PNEUMATYCZNEGO

 

Nowoczesne samochody, dzięki zawieszeniu pneumatycznemu, są znacznie cichsze i jeżdżą przy znacznie niższych poziomach drgań. Przyczynia się to zarówno do obniżenia poziomu zmęczenia i dyskomfortu kierowcy, jak i do bardziej komfortowej podróży pasażerów. Wydajniejsze zawieszenie pneumatyczne prowadzi do niższych wibracji nadwozia, co z kolei prowadzi do mniejszego obciążenia i zużycia opon. Zazwyczaj w najwyższej klasie, tzw. autach klasy premium, zawieszenie pneumatyczne montowane jest zarówno na przedniej, jak i tylnej osi, dzięki czemu możliwy jest poziom regulacji całego auta. To z kolei pomaga w jeździe terenowej i terenowej, ponieważ samochód można podnosić, aby pokonywać wysokie przeszkody. I odwrotnie, zawieszenie pneumatyczne ulega zmniejszeniu podczas jazdy z większą prędkością, na przykład na autostradzie. Przyczynia się to do mniejszego oporu, lepszej aerodynamiki, lepszej stabilności i mniejszego zużycia paliwa. W autach, które są modelami T, czyli tzw. kombi zawieszenie pneumatyczne montowane jest tylko na tylnej osi. W ten sposób możliwe jest holowanie cięższych przyczep kempingowych i przyczep z zachowaniem poziomej pozycji zabudowy. Zawieszenie pneumatyczne zapobiega obniżeniu tylnej osi. Gdy samochód jest ciężki, jego tylna część nie kładzie się na ziemi, a przednia część nie unosi się wysoko. Zawieszenie pneumatyczne zapewnia i gwarantuje prawidłowe ustawienie reflektorów, a także stabilność, bezpieczeństwo, łatwość obsługi i komfort.

 

ZASTOSOWANIE ZAWIESZENIA PNEUMATYCZNEGO

Zawieszenie pneumatyczne jest zwykle stosowane w celu zwiększenia komfortu i bezpieczeństwa samochodów premium, ale nie tylko. Zawieszenie pneumatyczne znajduje również szerokie zastosowanie w pojazdach specjalnego przeznaczenia, takich jak karetki pogotowia, wozy strażackie, pojazdy ochrony ludności, pomoc drogowa, pojazdy do przewozu osób niepełnosprawnych i wiele innych. We wszystkich zawieszenie pneumatyczne pozwala na większą niezawodność przy zwiększonym obciążeniu. Takie samochody są zwykle wyposażone w cięższy sprzęt, który w zawieszeniu resorowym prowadziłby do bardzo szybkiego zmęczenia metalu w resorach, zmniejszając prześwit do drogi, co z kolei prowadzi do niefunkcjonalności i zawodności pojazdów specjalnego przeznaczenia. Zawieszenie pneumatyczne pozwala utrzymać samochód w równej pozycji nadwozia. Zawieszenie pneumatyczne zapobiega niskiemu położeniu tylnej osi, umożliwia również prawidłowe ustawienie reflektorów. Zawieszenie pneumatyczne poprawia stabilność, bezpieczeństwo, komfort oraz łatwość obsługi i manewrowania.

 

TROSKA O WYGODĘ ZAWIESZENIA PNEUMATYCZNEGO

 

Dbałość o zawieszenie pneumatyczne ma szczególne znaczenie dla jego prawidłowego funkcjonowania. Ogólnie rzecz biorąc, najbardziej podatne na problemy są gumowe części poduszek powietrznych. W przypadku przedwczesnego wykrycia i rozwiązania takiego problemu lub jego zaniedbania, prowadzi to do problemów z prawidłowym działaniem zawieszenia pneumatycznego i późniejszej wymiany, oprócz poduszek powietrznych, ale także sprężarki powietrza. Układ zawieszenia pneumatycznego jest wieloskładnikowy, a problem z każdym elementem może prowadzić do awarii całego zawieszenia pneumatycznego. Troskę właścicieli aut z zawieszeniem pneumatycznym wyrażają również okresowe przeglądy w serwisie. W sklepie internetowym aeropik.pl znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz, aby utrzymać zawieszenie pneumatyczne Twojego samochodu w dobrym stanie.