Sprężarka zawieszenia pneumatycznego jest przeznaczona do zawieszenia pneumatycznego i jest wysokowydajną sprężarką tłokową. Jest jednym z najważniejszych elementów układu zawieszenia pneumatycznego, ponieważ zapewnia ciśnienie. Składa się z tłoka z segmentem, pracującego bezolejowo w metalowej obudowie. W cylindrze znajduje się silnik elektryczny, który napędza tłok. Powietrze wlotowe jest sprężane przez ruch tłoka. Kompresor zawieszenia pneumatycznego składa się również z odwadniacza, który osusza powietrze pochodzące z atmosfery, uprzednio oczyszczone przez filtr. W odwadniaczu wilgoć uwolniona przez wchodzące powietrze jest krótko magazynowana, aż wyparuje przez ciepło wytwarzane podczas pracy sprężarki zawieszenia pneumatycznego. Jest włączany i wyłączany przez przekaźnik sterowany przez elektroniczną jednostkę sterującą. Zawór elektromagnetyczny dba o uwolnienie nadciśnienia, czyli ciśnienia, które w danej chwili nie jest potrzebne. Niektórzy producenci, tacy jak WABCO, produkują kompresor zawieszenia pneumatycznego, który działa poprzez czujnik termiczny. Gdy obudowa się przegrzeje i wzrośnie powyżej 140 stopni, zatrzymuje prąd. Inne marki, takie jak AMK, z czasem pełnią tę funkcję. Ogólnie rzecz biorąc, przy normalnej pracy sprężarka zawieszenia pneumatycznego działa przez bardzo krótki czas, do 40 sekund. Maksymalne ciśnienie zupełnie nowego kompresora zawieszenia pneumatycznego waha się między 17-21 barów. Większość samochodów z zawieszeniem pneumatycznym ma zbiornik powietrza, który skutecznie kontroluje ciśnienie w układzie, skracając w ten sposób czas aktywacji sprężarki zawieszenia pneumatycznego. 13-15 bar jest wymagane do normalnego ciśnienia roboczego i normalnej pracy zawieszenia pneumatycznego. Przy takich wskaźnikach czas potrzebny sprężarce zawieszenia pneumatycznego na podniesienie samochodu z jednego poziomu na drugi wynosi około 13-15 sekund. W niektórych markach, takich jak AMK, sprężarka pneumatyczna pompuje tłoki w obu kierunkach, dzięki czemu działa dwa razy szybciej w jednostce czasu. Wydłuża to żywotność samego kompresora zawieszenia pneumatycznego.
TYPY I MARKI SPRĘŻARKA ZAWIESZENIA PNEUMATYCZNEGO
Sprężarka zawieszenia pneumatycznego, najczęściej występują dwa typy:
W tej samej temperaturze, ale teoretycznie, w modelach sprężarki zawieszenia pneumatycznego AMK prąd jest zatrzymywany, ale nie za pomocą czujnika temperatury, ale na podstawie czasu pracy bez przerwy, zwykle 80-90 sekund. W obu przypadkach usterką w sprężarce zawieszenia pneumatycznego jest zaniedbany problem z wyciekiem powietrza i opóźniona wymiana resorów pneumatycznych. Wystarczy jechać nawet kilka dni z nieszczelnymi resorami pneumatycznymi, co może doprowadzić do awarii kompresora zawieszenia pneumatycznego. W rozmowach z naszymi klientami doszliśmy do wniosku, że nie wiedzą dokładnie, jak i z jakiego powodu kompresor zawieszenia pneumatycznego się psuje. Właściciel samochodu prawie zawsze zdaje sobie sprawę, że istnieje problem z wyciekiem powietrza z resoru pneumatycznego. Mówi jednak, że rano zastaje samochód opuszczony z jednej strony, ale gdy go odpala, wstaje i bez problemu jeździ cały dzień. Nie wie i nie zdaje sobie sprawy z tego, że przeciek nie zatrzymuje się, wręcz przeciwnie, nasila się pod wpływem ruchu resoru pneumatycznego i znacznie szybszego otwierania i zamykania mikropęknięć. Przy tak ogromnym wycieku sprężarka zawieszenia pneumatycznego musi działać prawie bez przerwy. Po przegrzaniu do 140 stopni jego prąd ustaje i błąd na panelu to fakt. Następnym razem, gdy samochód zostanie wyłączony i włączony, sytuacja zaczyna się od nowa, aż w końcu sprężarka zawieszenia pneumatycznego jest całkowicie uszkodzona. Warto również pamiętać, że oddzielne części zamienne i podzespoły do Sprężarki Zawieszenia Pneumatycznego obu marek WABCO i AMK nie są dostępne lub produkowane przez producentów. Wszystkie części, takie jak segmenty, uszczelki, tłoki itp., są pochodzenia chińskiego, a ich jakość jest zbliżona do jakości ich sprężarki zawieszenia pneumatycznego.
Konserwacja usługi Sprężarki Zawieszenia Pneumatycznego obejmuje okresową kontrolę filtra, przez który oczyszczane jest dopływające powietrze. Ze starym, zatkanym filtrem lub wężem filtrującym, sprężarka zawieszenia pneumatycznego nie ma gdzie pobierać powietrza w celu wstrzyknięcia ciśnienia. Po pewnym czasie następuje przegrzanie i całkowite uszkodzenie. Może również wystąpić problem z uszkodzoną integralnością węża filtra. Wtedy woda prawdopodobnie dostanie się bezpośrednio do sprężarki zawieszenia pneumatycznego. Następuje całkowite uszkodzenie. To samo może się zdarzyć podczas klejenia, w pozycji „zamkniętej” przekaźnika sterującego sprężarką zawieszenia pneumatycznego. Podczas wymiany sprężarki zawieszenia pneumatycznego należy wymienić przekaźnik i filtr. Koszt jest znikomy, a korzyści wynikające z uniknięcia opisanych powyżej problemów są gwarantowane. W sklepie internetowym www.aeropik.pl znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz do konserwacji układu zawieszenia pneumatycznego Twojego samochodu.