Objawy awarii sprężarki zawieszenia pneumatycznego

Objawy awarii sprężarki zawieszenia pneumatycznego

Co to jest sprężarka zawieszenia pneumatycznego?

Co to jest sprężarka zawieszenia pneumatycznego?

Patrząc na układ zawieszenia pneumatycznego, ECU (elektroniczna jednostka sterująca) jest często uważana za mózg systemu. Zgodnie z tym tokiem myślenia sprężarkę można uznać za bijące serce systemu. Chociaż sprężarka nie pracuje w sposób ciągły, gdy nie działa prawidłowo, system będzie działał nieprawidłowo i ostatecznie się wyłączy. To sprawia, że ​​sprężarka jest istotnym elementem układu zawieszenia pneumatycznego!

Sprężarka zapewnia ciśnienie w układzie zawieszenia pneumatycznego i składa się z silnika elektrycznego, który napędza tłok cylindra za pośrednictwem wału łączącego. Powietrze wlotowe jest sprężane przez ruch tłoka. Blok zaworowy przesyła następnie to sprężone powietrze przez kanały powietrzne do poduszek powietrznych lub zbiornika ciśnieniowego. Sprężarka jest włączana i wyłączana przez przekaźnik sterowany przez ECU.

Kompresor zawiera również element odwadniający/filtrujący, który pochłania wilgoć. Wilgoć jest tymczasowo magazynowana i wyparowuje pod wpływem ciepła sprężarki. Para wodna jest następnie wypuszczana z powrotem na zewnątrz. Generalnie ten element sprężarki nie wymaga konserwacji.

Większość sprężarek jest zaprojektowana wyłącznie do krótkotrwałego zwiększania ciśnienia. Jeśli temperatura wzrośnie powyżej 120 stopni Celsjusza, to po kilku takich cyklach sprężarka w końcu ulegnie uszkodzeniu. Dzieje się tak na przykład, gdy sprężarka pracuje zbyt często lub ciągle z powodu przecieków powietrza w układzie.

Często istnieje zewnętrzny zbiornik ciśnieniowy, który najskuteczniej kontroluje ciśnienie w układzie, skracając w ten sposób czas aktywacji sprężarki.

Chociaż optycznie większość sprężarek wygląda tak samo, istnieje wiele wewnętrznych różnic między różnymi ofertami producentów sprężarek.

Jednymi z głównych producentów sprężarek zawieszenia pneumatycznego są WABCO i AMK. Obaj producenci to światowej sławy niemieckie firmy o długiej historii. Oba typy kompresorów poduszek powietrznych są produkowane na oryginalny montaż dla fabryk MERCEDES, BMW, AUDI i innych. W Aeropik.bg mamy przyjemność być dystrybutorem AMK od 2013 roku. Oznacza to, że obie marki kompresorów do poduszek powietrznych, które oferujemy są oryginalne do modeli i są takie same, wbudowane w samochód. Wy nasi klienci możecie skorzystać ze znacznie niższych cen, ponieważ tego typu kompresory do poduszek powietrznych pochodzą bezpośrednio od producenta - do nas, bez przechodzenia przez MERCEDES, BMW czy AUDI, gdzie ich ceny zwykle rosną 3-4 razy tylko dlatego, że są oznaczone oryginalnymi numerami.

Możliwe uszkodzenie sprężarki zawieszenia pneumatycznego

Wadliwy kompresor jest prawie zawsze wynikiem uszkodzenia innej części układu zawieszenia pneumatycznego. Dlatego zaleca się, aby po wymianie sprężarki sprawdzić cały układ zawieszenia pneumatycznego pod kątem nieszczelności i szczelności elementów.

Sprawdź szczelność uszczelki pomiędzy poduszką powietrzną a amortyzatorem, sprawdź gumowe oringi na złączkach bloku zaworów oraz poduszkę powietrzną, a także stan samych przewodów powietrznych.

Roztwór mydła i wody zwykle działa dobrze, gdy zostanie wykryty wyciek. Szukaj dziur lub rozdarć w poduszkach powietrznych i bądź czujny, ponieważ nie wszystkie przecieki można łatwo wykryć. Nieszczelność może znajdować się również na rozkładanej krawędzi poduszki powietrznej, która pozostaje niewidoczna na normalnej wysokości systemu! Jeśli chcesz mieć 100% pewności, czy z poduszki powietrznej lub amortyzatora powietrze przepuszcza powietrze, możesz zdjąć daną część samochodu, napompować ją do kilku barów i zanurzyć w wodzie. W takim przypadku nie można ukryć ewentualnego wycieku.

Objawy awarii sprężarki zawieszenia pneumatycznego

Istnieje kilka objawów awarii sprężarki zawieszenia pneumatycznego:

-Zwiększony czas potrzebny na zmianę wysokości auta, ciągłą eksploatację, aw najgorszym przypadku całkowite uszkodzenie.

-Istnieje kilka wyraźnych wskaźników spalania sprężarki: odbarwienie etykiet sprężarki, stopione kanały/złącza powietrza i/lub obecność zapachu spalania podczas demontażu urządzenia.

- Zawsze wymieniaj przekaźnik podczas wymiany sprężarki. Jest to część zużycia, która z czasem może stać się lepka. W przypadku nieszczelności w układzie przekaźnik będzie nadal włączał sprężarkę. Na dłuższą metę jest to szkodliwe nie tylko dla sprężarki, ale także dla przekaźnika.

- Utrzymanie sprawności kompresora poduszki powietrznej obejmuje okresową kontrolę filtra, który oczyszcza dopływające powietrze. Przy starym, zatkanym filtrze lub wężu filtracyjnym kompresor poduszki powietrznej nie ma gdzie zassać sprężonego powietrza. Po pewnym czasie następuje przegrzanie i całkowite uszkodzenie i na filtrze. Wtedy woda prawdopodobnie dostanie się bezpośrednio do kompresora poduszki powietrznej. Następuje całkowite uszkodzenie.