Jednym z głównych elementów układu Zawieszenie pneumatyczne, Poduszki Zawieszenie pneumatyczne i Amortyzator zawieszenia pneumatycznego są tuleje gumowe. Guma jest produktem naturalnym, podatnym na zużycie i starzenie się, dlatego poduszka powietrzna jest elementem, który się zużywa. Opona wysycha i powstają małe mikropęknięcia, w których resory pneumatyczne są stale ocierane w górę iw dół podczas jazdy. Podczas diagnozowania pojazdu zaleca się sprawdzenie Poduszki Zawieszenie pneumatyczne pod kątem tych małych pęknięć i ewentualną ich wymianę, aby z czasem uniknąć poważnych uszkodzeń.
Zwykle nawet wysokiej jakości Poduszki Zawieszenie pneumatyczne muszą być wymieniane co sześć do dziesięciu lat. Na funkcjonowanie i żywotność elementów zawieszenia pneumatycznego mają również wpływ warunki zewnętrzne, w tym klimat, warunki drogowe oraz ciągłe ścieranie się brudu i gruzu drogowego, a zimą soli i ługu. Ponadto niższe temperatury powodują, że opona jest sztywniejsza i mniej elastyczna, a cieplejsze warunki powodują szybsze schnięcie opony. Zarówno wysokie, jak i niskie temperatury mogą powodować pękanie już zużytego materiału gumowego.
Jakość opony produkcyjnej ma kluczowe znaczenie dla określenia żywotności Poduszki Zawieszenie pneumatyczne. Oprócz opony ważne są również inne elementy, w tym pierścienie zaciskane, oringi i materiał tłoka. Chociaż niektóre tanie resory pneumatyczne z rynku wtórnego mogą na pierwszy rzut oka wyglądać identycznie z oryginalną częścią, różnice mogą być dość znaczne! Kompromisy, takie jak użycie gorszej gumy, gorszej jakości części i/lub konsolidacja w konstrukcji tłoka, mogą prowadzić do niższego ciśnienia i pękania, trudnej instalacji, zmniejszonego komfortu amortyzatorów oraz większego hałasu, wibracji i sztywności zawieszenia.
Kiedy Poduszki Zawieszenie pneumatyczne/amortyzator w końcu się zużyje, zdecydowanie zaleca się wymianę pary. Nawet jeśli wyciek występuje tylko z jednej strony samochodu, nadal zaleca się wymianę również drugiej strony. Poduszki Zawieszenie pneumatyczne/amortyzator po przeciwnej stronie z pewnością był narażony na te same warunki drogowe i pogodowe, takie same przebiegi i lata jak strona uszkodzona, a zatem podlegał takiemu samemu zużyciu. Prawdopodobnie druga część, która na pierwszy rzut oka nie wygląda na uszkodzoną, będzie miała w najbliższym czasie te same problemy i będzie wymagała ponownej wizyty w warsztacie. Czasami problem z drugą stroną pojawia się bardzo szybko, nawet tydzień lub dwa po wymianie pierwszej problematycznej części. Bardzo często po wymianie części tylko z jednej strony, podczas późniejszego napełniania układu powietrzem, część z drugiej strony dosłownie eksploduje, ponieważ jest już najsłabszym ogniwem w całym układzie powietrznym. Nieuchronnie trzeba go wymienić, a towarzyszące mu problemy już istnieją. Utrata czasu na dostarczenie kolejnej części, stracony czas serwisu z powodu zablokowania samochodu na podnośniku, a także niemożność korzystania w tym czasie z samego samochodu. Rozczarowania i niedogodności są znaczące, zwłaszcza jeśli już po wizycie w serwisie zaplanowałeś wyjazd lub spotkanie.
Chociaż wymiana w parach nie jest obowiązkowa w większości części, nadal jest wysoce zalecana. Wymiana w parach jest również zwykle zalecana w przypadku standardowych amortyzatorów sprężynowych, aby uniknąć różnic w wydajności i tłumieniu na tej samej osi. Amortyzacja, a także niezawodność opon po obu stronach również jest drastycznie różna. Ta różnica w funkcjonalności amortyzatorów pomiędzy nowymi a starymi dotyczy również amortyzatorów zawieszenia pneumatycznego. Jeśli nie zmieniają się w parach, znacznie pogarsza się prowadzenie, prowadzenie i stabilność pojazdu, co może prowadzić do nieprzewidywalnych zachowań podczas jazdy, niebezpiecznych i ryzykownych sytuacji.
W Aeropik.pl dążymy do zapewnienia bezpiecznej jazdy dzięki wytrzymałym produktom, dlatego wybieramy i oferujemy naszym klientom części wykonane z najwyższej jakości gumy (Continental ContiTech) lub innych do naszych resorów pneumatycznych i amortyzatorów. Przez 12 lat doświadczenia z zawieszeniem pneumatycznym udało nam się nawiązać kontakty tylko ze sprawdzonymi producentami o wysokiej jakości produktów. Jesteśmy dystrybutorami niektórych znanych na całym świecie firm w dziedzinie zawieszeń pneumatycznych, takich jak Arnott USA, BWI group, AMK Niemcy, Wabco Niemcy, Vemo Niemcy, Britpart UK. Część z nich produkuje części zawieszenia pneumatycznego do oryginalnego montażu w produkcji samochodu. Dla bardzo dużej części sztuk udało się zredukować reklamacje poniżej 1%, a dla porównania z częściami oryginalnymi tolerancja wynosi nawet 3%. i mamy dziesiątki pozycji z zerem i dosłownie bez reklamacji na tysiące sprzedanych sztuk.